Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TINY CAT PEOPLE: THE MAZE TRIALS
go smoke some of that fat B U N T
Reply
Yeah, let's go! And maybe see if they have Messiroom usernames while we're at it
Obligatory Ghost Plug --> https://homebrewdeviants.com/forum/Threa...ake-ghosts
Check it out! Help make some ghosts!
Unless you're seeing this in a help rin make ghosts thread.
Then uh. Whoops.
Reply
[Image: 46-1.png]

Well...if the gamers wanted to hurt you, they probably would have done it by now- especially since they already know you're inexperienced. Going with them would also be a good chance to see what this whole predetermined reward thing is...
 
SEE: Sure, I can come along.
ROXAS: Alright, sweet!
 
The TCPs walk with you back up to the top floor of the room where the doors have reopened. Even if you didn't already remember which one was yours, the smoke billowing out of it made it immediately apparent which one was theirs.
 

[Image: 46-2.png]
 
You head along with them, the smoke blinding you a bit- but you finally reach it...the den of the gamers.

The first thing that strikes you as you enter is the smell, the smoke billowing out of the room carries a faint odor that gets stronger as you walk further in. Through the smoke, you can see what can only be described by your new knowledge as a 'gamer den,' with several setups for playing video games.
 
SEE: Whoa...this place is cool as hell!
 
Roxas stoops down for a high five.
 
ROXAS: Hell yeah it is!
 
You go for it, grateful that you didn't have to try to reach any higher. 
 
SEE: Are these all for gaming? I know I saw something similar in my catalog, but damn, this is a lot!
SAMSON: Tch, not everything we do is gaming.
ROXAS: Yeah, we do a lot of other stuff too, like recon type stuff. And also figuring out explosives.
ROXAS: Don't worry, we all have the skill for it.
SEE: ...explosives?
 
For some reason, that word makes you a bit nervous.
 
TODD: Don't worry about it, chat for another time.
CAYDEN: Well, now that you're here, what do you want to do? We can play games, smoke some weed, whatever.
SEE: I think I'm down for weed, actually.
 
 
[Image: 46-3.png]

The door behind you seals, startling you out of your chocolatey skin. You probably should have expected as much, but it looks like you've gotta commit to your decision now.
 
ROXAS: Nice! Let’s-
ROXAS: Wait, what’s that?
 
Roxas rushes over to some kind of basket that seems to have tumbled down the chute. They take a card that was tied to it.
 
ROXAS: “To my favorite band of feral gamers, I think you’ll get a real kick out of these. - J the Overseer”
ROXAS: Well shit. Looks like this is what they meant by ‘predetermined rewards,’ huh?
SEE: Who's J? 
SEE: I thought there was only one voice.
SAMSON: What made you think that? There’s a lot of us to keep track of, and they’re always so quick to respond, it only makes sense there’d be more than one person.
SEE: ...I guess that does make sense...
SEE: What's in the basket, anyway?
ROXAS: Looks like a bunch of boxes, and also they used loose weed for packing filler.
  
[Image: 46-4.png]
 
Roxas pulls out the boxes and hands one each to Samson, Cayden, and Todd, keeping the last one for themself.

Roxas rips open their box and pulls out a strip of red cloth and a note.
 
ROXAS: Lets see... wrap it around... stand like this and... no way.
ROXAS: That can’t... no...
Roxas quickly wraps the cloth around their arm, faces the wall, and puts their arms together.
  
[Image: 46-5.png]
 
ROXAS: Holy Shit! Did you see that? What the fuck?!
SEE: What the hell is that?!
SEE: How'd you do that??
ROXAS: I don’t fucking know????????
ROXAS: The note told me to do it and I did it????
ROXAS: Damn, I guess these overseers don’t joke around with this shit.
   
Samson glances at the rest of the gamers and gives them a look.
 
SAMSON: I think we should open the rest later. Just in case. 
SAMSON: If the rest are similar to this we wouldn’t want to accidentally put See in danger.
SEE: I wonder if my gift's anything like that...I don't think me shooting a fireball is a good idea, though- something tells me I'd melt.
SEE: Are you sure you don't want to check them out, though? Like...even just reading the notes?
SAMSON: I'd rather not go through all that right now, no.
SEE: ...fair enough, I guess.
SEE: So...weed, time?
ROXAS: Hell yeah!
   
[Image: 46-6.png]
 
They grab a handful of loose weed from the basket and begin wrapping it in papers from their pocket, passing out the completed joints.
 
ROXAS: Here you go, bud. 
You hold the relatively massive joint in your hand, weighing it. 
 
SEE: Here goes nothing.
  
[Image: 46-7.png]
 
You promptly and completely absorb the joint into your face.

All of the gamers stare at you wordlessly in shock.
 
SEE: What?
SEE: Did I do it wrong?
TODD: You were-
TODD: You were supposed to smoke it.
CAYDEN: You should probably sit down and take it easy for a bit, I don't know what eating that much will do to you.
SEE: Okay, uh...
 
[Image: 46-8.png]
 
You sit on the ground, feeling just fine. 
 
SEE: What's it usually supposed to do, exactly?
ROXAS: Uhhhhh that kinda depends on you, bud.
ROXAS: Different folks get hit different.
ROXAS: But generally, it makes you chiller.
SEE: Okay...chill. I can do chill.
 
You could probably ask some questions while you're here, waiting for the weed to kick your ass.
[Image: TCP%20customs.png]
Reply
what's in the cool chest? what kinda games do y'all like? do you all sleep in that one bed or do you even sleep at all? Isn't smoke supposed to be bad? Is there even ventilation in this room?, because boy that is a lot of smoke.
Reply
remind them that you are a food type
21 years old, new team member, programmer/artist/a lot of things
holding a raffle here
my gallery


ROLEPLAY CHARACTERS:
HAXEL [LURKING_BUTCHER] - FELID_FACTOR
WIGGLE [WIGGLEING_WIGGLEING] - FELID_FACTOR
??? [3D] - FELID_FACTOR
Reply
promptly be unable to chill.
Reply
So...you know the overseers by name? Or at least by letter, like with Overseer J? What are they like, the individual overseers?
Obligatory Ghost Plug --> https://homebrewdeviants.com/forum/Threa...ake-ghosts
Check it out! Help make some ghosts!
Unless you're seeing this in a help rin make ghosts thread.
Then uh. Whoops.
Reply
[Image: 47-1.png]
 
SEE: So…
 
You’ve got a lot of questions in mind, and you’ll be honest, it’s kind of making it hard to chill. You feel a little weird around the edges the more you start thinking about this stuff, but it’ll be fine, right?
 
SEE: You know the overseers by name?
SEE: What are they like?
SAMSON: Ha! By name? No, J is clearly just a pseudonym of some sort.
SAMSON: We don't know them at all.
ROXAS: We can make best guesses from what knowledge we have, but that's about it.
ROXAS: We have heard some things and the most likely thing is that there's... several overseers, each one watching a small handful of TCPs at a time.
ROXAS: We think.
SAMSON: We don't know anything for certain, though. 
SEE: ...is it possible to talk to mine?
SEE: They all use the same voice...
 
Samson scoffs.
 
SAMSON: If you want to waste the questions you get from impressions on that, sure.
SAMSON: I don't think you'll get anything worthwhile from that though.
SEE: Guess not...
 
[Image: 47-2.png]
 
You're definitely starting to feel something, but it's not strong enough to really pin it down. 
 
SEE: What's in that chest you have up on the shelf, anyway?
SEE: Is it games? What kind of games do you have?
SAMSON: Nah it's not games. The games we have are on the shelves below it.
SAMSON: In the like, little box case things.
SEE: Then...what is in there?
SAMSON: Weed. 
SEE: ...ah.
SEE: Sweet.
 
You start staring into space.
 
ROXAS: You uh, you doing good little bud?
SEE: ...did you know I'm a food type? I'm a food type.
 
[Image: 47-3.png]
 
SEE: Food...types.
SEE: People eat me.
 
Roxas sits down on the bed and nods slowly, the weed clearly hitting them hard.
 
ROXAS: Dang dude, that's messed up. 
SEE: If somebody, like...eats me...
SEE: Are they also eating weed?
SEE: Am I weed now?
ROXAS: Damn dude... weed and chocolate?
ROXAS: Sounds like a sweet combo...
ROXAS: People should like...
ROXAS: I think we stumbled on something great that no one else has thought about.
SEE: Wait, like, are you gonna eat me now?
SEE: I mean, other people have eaten me but not with weed. I'm a healer. It heals people.
SEE: Does weed heal people?
TODD: Nah we're not like, we're not hurt.
TODD: We could like, take some and store it for later I guess.
TODD: Weed doesn't heal, it's an adon- andonine- ano-
TODD: Painkiller.
TODD: Think it can be used by people who have like, flesh, for inflammation or somethin though.
SEE: So...through the power of weed...
SEE: I can make people feel better?
SEE: Fuck...I may have to add that to my medic plans.
ROXAS: I...
ROXAS: I guess??
SEE: Like...shit, I'm really onto something.
SEE: Maybe I could just...
 
You start spacing out again.
 
[Image: 47-4.png]

SEE: ...do you gamers like, sleep in the same bed? 
SEE: Or do you take turns?
CAYDEN: It's a tight fit, but we make it work.
SEE: So...all at once? All scrunched up?
CAYDEN: Well, it's not too scrunched, but yeah.
SEE: Cool...I bet it's like...one big hug.
TODD: Yeah.... basically
SEE: I've been hugged a few times, it's...kind of awesome.
SEE: Everybody keeps picking me up, though? Like, all the time.
SEE: Am I just...portable? Do people do this with chocolate?
SEE: Is everybody just constantly-
SEE: Picking people up...
 
You don't wait for a response. 
 
SEE: ...is the smoke dangerous? There's so fucking much of it.
SEE: Like, wow.
TODD: I don't... think so. I mean, we don't like...
TODD: ...
TODD: ...
TODD: ...Have organs or anything. So like, nothing to hurt with the smoke.
TODD: ...I think.
SEE: Yeah, like...I'm just...chocolate.
SEE: People aren't usually chocolate, right?
SEE: They're all, like, squishy. 
SEE: And full of that fluid stuff.
SEE: Man...
 
[Image: 47-5.png]
 
Okay, you're starting to feel way, way weirder now, and not necessarily in a good way. Thinking about fluid makes you think about Max and the stains on his bandages, the fact that something cut him open...

You don't like this train of thought one bit.

ROXAS: Yeah, us TCPs are just.... Sacks of weird squishy fluid.
ROXAS: ...Hey bud, you doin' okay?
[Image: TCP%20customs.png]
Reply
No? No, probably not. Help.
Obligatory Ghost Plug --> https://homebrewdeviants.com/forum/Threa...ake-ghosts
Check it out! Help make some ghosts!
Unless you're seeing this in a help rin make ghosts thread.
Then uh. Whoops.
Reply
define "okay" for me.
Reply
OH GOD WHY ARE PEOPLE MADE OF FLESH AND FLUID WE ARE ALL MORTAL IM GONNA DIE SOMEDAY I'VE BARELY LIVED ONE, DAY, THAT IS. WHAT LIES BEYOND OBLIVION? WHAT DOES IT MEAN TO CEASE TO BE? what does it feel like to kill someone?
Reply
bazinga...
21 years old, new team member, programmer/artist/a lot of things
holding a raffle here
my gallery


ROLEPLAY CHARACTERS:
HAXEL [LURKING_BUTCHER] - FELID_FACTOR
WIGGLE [WIGGLEING_WIGGLEING] - FELID_FACTOR
??? [3D] - FELID_FACTOR
Reply
hoc est nimium ego sum paulo scelerisque
Vic/Puck - Morbit Discord and Forum Mod - TCPdex Team Member -  Wiki Contributor
Ageless Fae Lord - They/He/It
[Image: candle_mini_pixel_by_gasara-d5p3lty.gif] [Story Hoard] [Image: candle_mini_pixel_by_gasara-d5p3lty.gif] [Random Hoard] [Image: candle_mini_pixel_by_gasara-d5p3lty.gif] 
Reply
Are there any snacks?
also just, flop face down on the floor and start sobbing about how much you love Sky
There's a 95% chance I'm thinking of either a Pun or Mega Man at any given time
Reply
[Image: 48-1.png]
 
SEE: Define..."okay" for me.
ROXAS: Like uh..... feeling alright, I guess?
ROXAS: I dunno, bud.
SEE: I mean...no, probably not?
SEE: Like...
SEE: We're all, just, mortal, and made of flesh and fluid, and we're gonna die someday-
SEE: I've barely lived one day, and I'm gonna die, we're all gonna die here
SEE: What does it mean to just...cease to be?
SEE: Fuck, I just
 
[Image: 48-2.png]
 
You flop forward onto the ground, face first.

SEE: thhis is too muchh i am just a little chocolate 
SAMSON: Ah shit, I think it's having a bad reaction.
 
[Image: 48-3.png]
 
Cayden swoops in, sitting down next to you and speaking in a gentle voice.
 
CAYDEN: It's alright See, you'll be okay.
SEE: I...
SEE: I wish I brought Sky with me-
 
Cayden gives a small nod.
 
CAYDEN: Tell me about Sky.
SEE: It's my little plush, my friend...my friend Monty gave it to me...
SEE: It matches theirs, and we played together with them-
SEE: I don't...have a lot of comforting shit, I just started fucking e-existing-
SEE: But Sky feels like something that's really, just, mine, but also good because it's got memories with a f-friend attached, yknow?
SEE: And...I don't know what to do, because, just, Sky's the most important thing I have, and I like holding it to make me feel better, but people are saying that Monty's a bad person-
 
Cayden simply nods along, listening to you ramble.
 
CAYDEN: I understand, it can be very hard to be without a comfort item.
CAYDEN: I usually keep some stuff with me in my bag to help me calm down when we go out.
SEE: Y-you do?
 
[Image: 48-4.png]
 
You lift yourself up a bit.
 
CAYDEN: Yeah, mostly like, fidget stuff though.
CAYDEN: And a like
CAYDEN: little handheld farming game thing that relaxes me.
SEE: They make games you can take with you?
CAYDEN: Yeah, there's like, little handheld console things.
CAYDEN: Do you want one? 
SEE: Wait, like...giving me one?
SEE: Y-you don't have to do that...
CAYDEN: Nah it's fine, I have an old spare.
CAYDEN: Lost it while high a couple days ago and got a new one.
CAYDEN: Took about five minutes after that to realize it was in one of my pockets the whole time.
CAYDEN: But the new one is a slightly better model so I kept using it.
SEE: You'd really do that for me?
 
For some reason, this is making you even more emotional.
 
CAYDEN: Yeah!
CAYDEN: I'll even throw in a couple of old games, too.
CAYDEN: Also I'll give you a list of my recommendations for games to pick up when you have impressions to spend.
CAYDEN: If you want that, of course.
SEE: Y-you're too nice to me...
SEE: Thank you...
CAYDEN: It's no problem, I just like having more people to play games with.
 
You're pretty overwhelmed at this point, but you feel like you should say or do something to express just how much this means to your highly emotional, weed-addled head.
[Image: TCP%20customs.png]
Reply
kinda mumble incoherently in distress- and maybe shout out one or two of the words you read on your laptops web browser before you can think of how to express your gratitude
◊❧❀ #1 Jenim Fan ◊❀❧​​
[Image: jenim3.png]
Reply
T-Pose as a true gamer's thank you
Reply
hmm. maybe we can offer something back? if they take a little of our chocolate for later it'll be weed infused, right? they like weed.
Obligatory Ghost Plug --> https://homebrewdeviants.com/forum/Threa...ake-ghosts
Check it out! Help make some ghosts!
Unless you're seeing this in a help rin make ghosts thread.
Then uh. Whoops.
Reply
fuuuuck. if i broke off every part of my body over time and over the course of a while my entire body will have regenerated at some point am i still the same tcp as i spawned as
21 years old, new team member, programmer/artist/a lot of things
holding a raffle here
my gallery


ROLEPLAY CHARACTERS:
HAXEL [LURKING_BUTCHER] - FELID_FACTOR
WIGGLE [WIGGLEING_WIGGLEING] - FELID_FACTOR
??? [3D] - FELID_FACTOR
Reply
i think i've struck philosophical gold with that one... no way anyone has thought of it before...i could call it the bazinga effect.just the first thing that comes to mind
21 years old, new team member, programmer/artist/a lot of things
holding a raffle here
my gallery


ROLEPLAY CHARACTERS:
HAXEL [LURKING_BUTCHER] - FELID_FACTOR
WIGGLE [WIGGLEING_WIGGLEING] - FELID_FACTOR
??? [3D] - FELID_FACTOR
Reply
the bazinga theory
21 years old, new team member, programmer/artist/a lot of things
holding a raffle here
my gallery


ROLEPLAY CHARACTERS:
HAXEL [LURKING_BUTCHER] - FELID_FACTOR
WIGGLE [WIGGLEING_WIGGLEING] - FELID_FACTOR
??? [3D] - FELID_FACTOR
Reply
Just break down crying, these guys are so good to you
Reply
Say thank you to the muffin man who lives on cherry lane
Vic/Puck - Morbit Discord and Forum Mod - TCPdex Team Member -  Wiki Contributor
Ageless Fae Lord - They/He/It
[Image: candle_mini_pixel_by_gasara-d5p3lty.gif] [Story Hoard] [Image: candle_mini_pixel_by_gasara-d5p3lty.gif] [Random Hoard] [Image: candle_mini_pixel_by_gasara-d5p3lty.gif] 
Reply
Just hug the nearest person like you hugged Monty as thank you and comfort and just cause so many emotions words hard
 ~ Chompy -[Image: Trapling_Chompy_1.png]- some well chosen quote -[Image: Trapling_Cinnanom_2.png]- Cinnanom ~
~ I somehow started drowning in tiny cats and I don't know how it happened ~
 
[Image: Markus_Card_2.png][Image: Teddy_Card_2.png][Image: Ender_Card_2.png]
[Image: Tiny%20TCP.png]
Reply
offer everyone a hug. you want to hug them. you want them to know how much this means to you.

you also really, REALLY want to show monty the little handheld farming game when you can. it sounds so nice.
Reply
[Image: 49-1.png]
 
You shuffle over and attempt to give Cayden a hug, missing on your first try.

SEE: Fuck
CAYDEN: Oh uh-
CAYDEN: Okay sure yeah.
CAYDEN: Don't worry about it.

 
You try to say something but all that comes out is a weird noise your mind tells you is "crying", and all you can do is hold onto the much larger gamer.

CAYDEN: Uh... there, there?
 
Cayden gently pats you on the head.

SEE: D-do you want, like...
SEE: Can I give you some chocolate?
SEE: L-like, the weed chocolate now, you gamers like weed-
SEE: You're so good to me and I-

 
You are really struggling here.

ROXAS: Yeah I mean
ROXAS: We'll deffo take any weed chocolate you want to give us
CAYDEN: Yeah but like, only a little.
CAYDEN: You gotta be careful giving that stuff away.
CAYDEN: It's like, you, you know?
SEE: Yeah...

 
[Image: 49-2.png]

Something hits you.

SEE: If, like...
SEE: I break off every part of my body, and it regenerates...
SEE: Am I the same TCP I spawned as?
SEE: Like, you said it's me, but is it me-
ROXAS: Whoa dude....
ROXAS: That's wild....

 
Samson pipes up from the other side of the room.

SAMSON: I think that happens to most species actually.
SAMSON: They're made of these little things called cells that swap out every once in a while.
SAMSON: Every few years all the cells will have swapped out.
SAMSON: But they don't talk about it a lot so it probably doesn't matter much to them.
SEE: No, no, like-
SEE: People would be talking about it if they knew how big of a deal this is...
SEE: It's...it's gotta be a new theory. 
SEE: I'll call it...
SEE: Uh....

 
[Image: 49-3.png]
 
The gamers wait patiently for you to get your thoughts together.

SEE: The...the big...
SEE: B...bazingo theory.
SEE: It's huge, so, it's gotta be big.
SEE: Bazingo because...bazingo.

 
Roxas nods slowly.

ROXAS: Bazingo....
ROXAS: I like it
ROXAS: There's something very intelligent and... gamer about it.
ROXAS: But I can't put my finger on it
SEE: Yeah...does this mean I'm a gamer now?
SEE: Am I, like, part of the gamer squad?

 
[Image: 49-4.png]

You see the TCPs in front of you shift nervously as Samson speaks up again.

SAMSON: No.
SAMSON: While you may be a gamer, you are not one of us.
SAMSON: We can help eachother out, sure.
SAMSON: But you are not
SAMSON: One of our squad.
SEE: ...oh.
[Image: TCP%20customs.png]
Reply
oh...............

we're

still friends though right?
Artificial lifeform/mechanical construct on a mission to obtain every armor type TCP and also maybe make cool stuff along the way

If you call me a bionicle I will stab your feet

 
[Image: WOxKePR.png] [Image: DGVV5eJ.png]
Reply
I'm...sorry. I overstepped. I'm feeling very overwhelmed with everything and I needed something to...belong to, I guess. But that doesn't mean I should latch unto other people's groups, other's families. I'm real sorry. Thank you for everything, really.
Obligatory Ghost Plug --> https://homebrewdeviants.com/forum/Threa...ake-ghosts
Check it out! Help make some ghosts!
Unless you're seeing this in a help rin make ghosts thread.
Then uh. Whoops.
Reply
I'm sorry, I'm just scared. Its hard to know who to trust down here, and you all have been so kind to me.
Vic/Puck - Morbit Discord and Forum Mod - TCPdex Team Member -  Wiki Contributor
Ageless Fae Lord - They/He/It
[Image: candle_mini_pixel_by_gasara-d5p3lty.gif] [Story Hoard] [Image: candle_mini_pixel_by_gasara-d5p3lty.gif] [Random Hoard] [Image: candle_mini_pixel_by_gasara-d5p3lty.gif] 
Reply
[Image: 50-1.png]

SEE: I’m..sorry.
SEE: I’m just scared…but I overstepped, I think. 
SEE: I don’t know who to trust and I really…I need something to belong to, or something, and you’re all so kind to me…

 
Samson lets out a low grunt and walks away to her desk.
 
Cayden leans closer and whispers.

CAYDEN: ...Try not to let her get under your skin with that.
CAYDEN: She’s just protective of us.
CAYDEN: We’ve all seen terrible things here and well...
CAYDEN: She doesn’t trust you much yet.
SEE: I know, but I still tried to just...barge into your family…
CAYDEN: Don’t worry too much about that.
CAYDEN: Wanna play a game together? I could grab you that handheld I mentioned.
[Image: TCP%20customs.png]
Reply
That's really sweet of you, I'd love to. Let me leave you with some chocolate in return though, please.
Vic/Puck - Morbit Discord and Forum Mod - TCPdex Team Member -  Wiki Contributor
Ageless Fae Lord - They/He/It
[Image: candle_mini_pixel_by_gasara-d5p3lty.gif] [Story Hoard] [Image: candle_mini_pixel_by_gasara-d5p3lty.gif] [Random Hoard] [Image: candle_mini_pixel_by_gasara-d5p3lty.gif] 
Reply
Could we... could we play a nice chill game? Just. A game where everyone is friends and is safe. I think that'd be nice.
Obligatory Ghost Plug --> https://homebrewdeviants.com/forum/Threa...ake-ghosts
Check it out! Help make some ghosts!
Unless you're seeing this in a help rin make ghosts thread.
Then uh. Whoops.
Reply
ask if apologising directly to Samson would help, or if it would make things worse ):

you are just a little chocolate. you would love to play a game for a little while.
Reply


[-]
Quick Reply
Message
Type your reply to this message here.
Smilies
Smile Wink Cool Big Grin
Tongue Rolleyes Shy Sad
At Angel Angry Blush
Confused Dodgy Exclamation Heart
Huh Idea Sleepy Undecided
[get more]

Human Verification
Please tick the checkbox that you see below. This process is used to prevent automated spam bots.
 

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)